Medical podcasting

تصادفا به مطلبی از یکی از وبلاگها ، در مورد پادکستهای پزشکی برخوردم.
نخست کمی به خود پادکست می‌پردازم.پادکستينگ يک روش ارائه محتوا در اينترنت است که بر مبناي فايل هاي صوتي کار مي کند.توجه کنید که پادکست با یک رادیوی اینترنتی مرسوم و یا یک فایل صوتی که شما دانلود می‌کنید ،تفاوتهایی دارد.
Image Hosted by Imagehigh.net
برای آشنایی با نحوع گوش دادن به پادکست به اینجا بروید.
برای اشنایی با نحوه ساختن پادکست شخصی به اینجا بروید.

مطلب این وبلاگ در مورد پادکستهای پزشکی را در اینجا بخوانید.

یک افتالمولوژیست نیویورکی به نام Joshua Young مدتی است پادکستی در مورد رشته تخصصی خود به راه انداخته است.پاره‌ای از موضوعات برنامه‌هایی که تا به حال تهیه کرده و شما می‌توانید همه آنها را در اینجا ببینید ، از این قرارند:
گلوکوم با فشار پایین
استاتین‌ها و دژنراسیون وابسته به سن ماکولا
اندوفتالمیت پس از کاتاراکت
کدورت خلف کپسولی و طراحی لنز

اقدام جالب این پزشک بار دیگر این تصور را که وبلاگ و پادکستینگ صرفا چیزهایی برای وقت‌گذرانی هستند ،باطل می‌کند.این پزشک در مصاحبه ای که با روزنامه شیکاگو تریبون انجام داده به هدف خود که در آینده نزدیک محقق می‌شود ،اشاره می‌کند:"پزشکی دیجیتالی".

اما مدیکال پادکستینگ منحصر به پزشکان آمریکایی نمی‌شود ،پزشکان هندی هم مبادرت به راه اندازی پادکست کرده‌اند.به اینجا بروید.

جایگاه e-medicine در کشور ما کجاست؟ آیا e-learning مجالی در سیستم آموزشی کشورمان خواهد یافت.معمولا خیلی راحت از پیشوند e قبل از کلمات استفاده می‌کنیم ، ولی آیا کار با یک پیشوند‌گذاری خاتمه می‌یابد؟چرا در حالی که با جستجوی یک تاپیک پزشکی در اینترنت به انبوه سایتهای مرتبط با آن موضوع مواجه می‌شویم ،حتی یک سایت معتبر با طراحی مناسب که حاوی نکات آموزشی و ژورنالهای روز باشد نداریم؟ چرا کلاسهای آموزشی پزشکان از طریق اینترنت برگذار نمی‌شود؟ گذاشتن چند مقاله و انجام تست الکترونیکی از پزشکان کار سختی است ؟ در جایی خواندم که در انگلستان اطلاعات پزشکی و دارویی بدون دردسر به آدرس پزشکان میل می‌شود، در مورد هر پزشک اطلاعاتی متناسب با تخصص و زمینه کاریش.اما ما باید منتظر مجله‌هایی باشم که گاه هیچگاه به موقع به دستمان نمی‌رسد و وقتی که به دستمان می‌آیند ، جز مشتی خبر رسمی بدون تحلیل و خبرهایی که در ستون اطلاعات پزشکی مجلات زرد هم پیدا می‌شوند ، به مطلب دیگری برنمی‌خوریم.


خاط‌ره‌ای را برایتان تعریف می‌کنم.چندی پیش در یک کلاس بازآموزی پزشکی شرکت کردم.کلاس خسته کننده‌ای بود.سخنرانان از یک دستگاه پروژکشن و پاور‌پوینت برای ارایه مطالب استفاده می‌کردند.در کمال تعجب نیمی از سخنرانان که از پزشکان متخصص بودند، توانایی عقب و جلو بردن اسلایدها را نداشتند.یک سخنران هم نمی‌توانست پاور‌پوینت را به حالت fullscreen درآورد.در این مواقع یکی از کارمندان آموزش دانشگاه یا یکی از پزشکان به جلوی سالن می‌آمدند و با دست مسیحایی خود این مشکلات عدیده را حل می‌کردند.جالب بود که این پزشکان از متخصصان میانه‌سال بودند و نمی‌شد ،بی‌دانشی آنها را به سنشان منتسب کرد.گرچه سن هم توجیه خوبی برای این موضوع نیست.

3 comment(s):

Unfortunately medical education is same as 40 years ago in Iran. It seems that all the advances in computer and Intenet had no effect in the medicine. All those university teachers with private offices have no time to learn new technologies therefore no knowledge to tell their students about these new things. We are just stucked to the history.
Some changes must be done by the new generation of medical students and doctors that I call "gneration X". Ones who know these new stuff and their applications, doctors who spend their free time with browsing internet, playing PC games and programming.
Anonymous Amir, at 6:22 PM  
Looking for information and found it at this great site... » » »
Anonymous Anonymous, at 6:54 AM  
age ba tabadole link moafeghid khabaram konid
Anonymous shiva, at 6:10 PM  

نظر شما

<< Home