گیتس:برای پیوند تراشه‌ها به بدنتان آماده شوید

Image Hosted by ImageShack.us

بر طبق گفته بیل گیتس،روند پیشرفت تکنولوژی ،روزی امکان پیوند کامپیوتر را به بدن انسانها خواهد داد و می‌تواند به نابینایان امکان دیدن و به ناشنوایان امکان شنیدن بدهد.ولی رئیس مایکروسافت می‌گوید که خود وی هنوز برای سیم‌پیچی شدن آماده نیست.
در کنفرانس مایکروسافت در سنگاپور گیتس گفت: یکی از اشخاصی که در مایکروسافت کار می‌کند،همیشه می‌گوید من آماده‌ام ،من را به برق بزنید.
احساس من مثل آن کارمند نیست،من خوشحالم که در آنجا کامپیوتر دارم و در آنجا هستم.
متصل کردن مردم به کامپیوتر برای سالها یک داستان علمی-تخیلی بوده است،داستانهایی که در آنها از دانلود خاطرات آدمی به چیپها و پیوند اعضای روبوتیکی که با مغز کنترل می‌شوند، صحبت می‌شد.
این خیال به موازات پیشرفتهای فن‌آوری در حال نزدیک شدن به واقعیت است،پیشرفتهایی که به کامپیوترها امکان تاثیر متقابل با خصوصیات و حواس ادمی مانند سخن گفتن،لامسه و حتی بویایی را می‌دهند.
کمپانی گیتش سالانه 6 میلیارد دلار را صرف پژوهش می کند تا همچنان رهبری بازار نرم افزار را در سطح جهان داشته باشد.در سمینار سنگاپور از وی خواسته شد درباره امکان پیوند کامپیوتر به بدن انسان ابراز عقیده کند.
وی به این موضوع اشاره کرد که پیوندهای حلزون گوش و دیگر پیوندها به بهبود شنوایی بیماران و کاستن دردهای مزمن پیش از این کمک کرده اند و زندگی بعضی از مردم را به طور واضح تغییر داده اند.
پیوندهای حلزونی پالسهای دیجیتالی تولید می کنند که در مغز به صدا ترجمه می‌شود.
همچنین پیشرفتهایی در زمینه تولید چیپهایی که به بهبود بینایی کمک کنند،صورت گرقته است.
وی اشاره کرد که به گمان وی پیوند انسان-کامپیوتر تنها با گذشت چند نسل دیگر به یک جریان غالب مبدل خواهد شد.

3 comment(s):

يعني واقعا يه روزي اينطوري ميشه .خيلي عجيب و جالبه.
Blogger sakura, at 9:20 AM  
هر چند این پدیده الان شاید به نظر خوشایند ناید ولی من مطمئنم در سالهای آینده عملی خواهد شد و استقبال عظیمی هم نسبت بهش انجام خواهد پذیرفت
سلام دکتر من چطوری میتوانم اکانت فلیکر خودم را را مثل شما به سایتم منتقل کنم
html انرا از کجا باید بگیرم؟
ضمنا ایا این سیستم برای فتوبلاگ مجانی بهترین است؟
ضمنا
2- بانر پیام بالای صفحه تان را کجاو چگونه درست کرده اید ایا مجانی است ؟ ممنون میشوم بدانم ضمنا از اینکه به سایتم سرزدید ممنونم.

نظر شما

<< Home