یک مقاله پزشکی-رایانه‌ای در سایت اپل

استفاده از کامپیوتر در پژوهشهای پزشکی و در امور آموزشی روز‌به روز بیشتر می‌شود.در شرایطی که ما هنوز "اندر خم یک کوچه ایم" پیشرفتهای پایه‌ای و جهشی کشورهای غربی در پزشکی و علوم دیگر روز‌به روز ما را به مرحله بی‌بازگشت عقب‌ماندگی نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می کند.
امروز مقاله‌ای در سایت شرکت بزرگ apple دیدم که خواندن آن هم از این جهت که درباره یک پژوهشگر پزشک ایرانی است و هم از جهت مقایسه تحقیقات پزشکی روز دنیا با شرایط خودمان مفید است.
یکی دو پاراگراف اول را ترجمه می‌کنم.خواندن بقیه مقاله را به خود علاقمندان واگذار می‌کنم:

Image Hosted by ImageShack.us

دکتر نوشین حاجیخانی افکار را می خواند.وی رادیولوژیست مرکز تصویربرداری بیومدیکال Martinos در بیمارستان عمومی ماساچوست است.این بیمارستان یک بیمارستان آموزشی مرتبط با دانشکده پزشکی هاروارد است.او با استفاده ازMRI می‌کوشد تا راز میگرن را حل کند و دریابد چگونه مردم زبان بدنی را درک و پردازش می‌کنند.
حاجیخانی به تازگی استفاده از لنزهای عصبی neurolens را شروع کرده است.لنزهای عصبی ابزارهای تصویربرداری سه‌بعدی مبتنی بر کامپیوترهای Mac هستند.او از این لبزار به وسیله یک سیستم Power Mac G5 استفاده می‌کند که برای پژوهشش یک وسیله حیاتی محسوب می‌شود.او می‌گوید:"من به هر چیز با لنزهای عصبی نگاه می کنم."او اخیرا از نورولنزها برای پیش‌نمایش فوری نتایج MRIهای عملکردی استفاده می‌کند ،قبل از اینکه آنالیزهای دیگر با استفاده از پکیج های یونیکس مانند FS-FAST یا Freesurfer انجام شوند.
ادامه مقاله را در اینجا بخوانید.

2 comment(s):

سلام دکتر جون
خسته نباشی
عالی بود
... بدرود
سلام آقای دکتر خیلی ممنون از اینکه در مورد قالبم نظرتون رل دادین راستش کار خاصی نکردم نمی دونم چرا اینطوری میشه ولی سعی می کنم ایراد رو ÷یدا کنم و به شما هم بگم مرسی

نظر شما

<< Home